Thursday, January 6, 2011

DI HATI ADA TAMAN BUNGA

Di luar sana hujan..di hati ade taman bunga..sbb sy suka bunga..hehe..
doa dpt bunga 2 minggu sekali dari kekasih hati..
doa dpt kekasih hati y romantik..
doa dpt kekasih hati y suka layan anak2..
doa dpt kekasih hati y rajin ke pasar bersama..
doa dpt kekasih hati y suka memasak walopun xgeti memasak..
doa dpt kekasih hati y suka bawa jalan2 walopun hanya ke tasik depan uma..
doa dpt kekasih hati y suka berjoging d wak2 petang..
doa dpt kekasih hati y suka main badminton..
doa dpt kekasih hati y tahu pujuk bila aku merajuk..
doa dpt kekasih hati y suka duk uma melayan isteri dan anak2..
doa dpt kekasih hati y pandai berjenaka n suka bercerita..
doa dpt kekasih hati y suka solat berjemaah..
doa dpt kekasih hati y suka cium aku sebelum n selepas bagun tido..
doa dpt kekasih hati y suka cium aku setiap kali nak keluar rumah..
doa dpt kekasih hati y suka g mana2 dgn aku..
doa dpt kekasih hati y suka buat apa2 dgn aku seperti membasuh kereta..
doa dpt kekasih hati y selalu mengingatkan aku sama ada aku betul2 terlupa, buat2 terlupa @ sengaja lupa..
doa dpt kekasih hati y pandai jaga kesihatan, kebersihan dan kewangan..
doa dpt kekasih hati y kacak budi pekertinya..
doa dpt kekasih hati y sejuk mata memandang bila dipandang..
doa dpt kekasih hati y tahu perkembangan semasa..
doa dpt kekasih hati y terima aku seadanya..
doa dpt kekasih hati y tahu apa y terbaik tok aku..
doa dpt kekasih hati y suka aku tidur awal..
doa dpt kekasih hati y mengingatkan aku bila aku terlupa makan..
doa dpt kekasih hati y suka ramai anak..
doa dpt kekasih hati y suka buat suprise!!
doa dpt kekasih hati y hanya suka aku seorang hingga ke syurga..

aku ingin bersama kekasih hati selamanya hingga ke syurga Allah..
sabar dan syukur jambatan ke syurga..

pada zaman Rasulullah s.a.w terdpat seorang gadis y sangat cantik..tinggi akhlak dan budi pekertinya..dan dlm pengetahuan ilmunya..

pada suatu hari , gadis ini dipinang oleh banyak jejaka y hebat2..dlm erti kata lain adalah sekufu dgn gadis ini..
tapi malangnya, semua pinangan jejaka2 tersebut ditolak..

Pada hari kemudiannya, telah datang seorang lelaki y sgt jelek wajahnya, gelap, serabai dan segala macam..dalam erti kata lain, mereka tidak sekufu..walaubagaimanapun, dgn izin Allah, pinangan lelaki tersebut diterima oleh gadis ini..Maka berlansunglah majlis perkahwinan ini dengan suasana y meriah dlm keadaan sederhana..

Pada malam pernikahan, si suami bertanya kpd si isteri,
"Wahai isteriku yang cantik rupawan, mengapa engkau menerima lamaran ku sedangkan engkau tahu aku lelaki yg hodoh, jelek dan xkaya.."

Si isteri menjawab :
"Wahai suami ku yang jelek, aku terima engkau sebagai suamiku supaya aku bersabar menerima seadanya kamu dan engkau pula supaya engkau bersyukur menerima seadanya aku..kerna wahai suamiku, sabar dan syukur adalah jambatan ke syurga"

Jawapan si isteri menyenangi hati suami..maka hidup berbahagialah mereka dalam melayari rumahtangga dengan berprisipkan istilah sebenar erti sabar dan syukur..

kisah ini ku kongsikan sbg pedoman..kisah ini ku dpt setelah menghadiri forum "I CHOOSE ISLAM" last sem..sekian..

No comments: