Tuesday, February 15, 2011

SALAM MAULIDUR RASUL...BANYAK HADIAH AKU DAPAT

Assalamualaikum...

salam maulidur rasul buat teman2..,pagi tadi pas subuh, aku berciap2...sebab pagi tadi MKK UMT menganjurkan perarakan di sekitar UMT...aku selaku ketua yang tak berapa nak ketua ni membawa ahli sebanyak 51 orang sahaja...sikit giler kan...ayo, blok aku ni blok budak suksis...so, ramai budak suksis yang xjoin sebab terlibat gan perarakan di sekitar bandar Terengganu....tapi xpe, aku tetap on ja walopun ahlinya sikit...gambar aku xsempat nak pic sebab...ntahla...sebab ape ntah...

selepas perarakan, kitaorg berkumpul di kompleks sukan UMT...tibe2 hujan, tapi xlebat...hujan rahmat tu..alhamdulillah...selepas YDP MKK and TNC suma berucap, mc mengumumkan tokoh hijrah umt....cube teka SAPE!! hah, sapa lagi kalo bukan abg anaz anwar...mantap tol, lahir kat USA, hafaz alquran dalam tempoh 2 tahun, CGPA 3.73...bukan tu ja, malah aktif dalam sukan bola sepak and futsal UMT...selalu gak aku nampak abg anaz dok trainning petang2 ...hebat2..and xkurag juga, dapat anugerah naib censeler masa convo lepas...beliau juga meragkap wakil MPP UMT masa aku tahun 1 di umt...




aku kenal la jugak abg anaz nie..,sebab aku penah jadi s/u  pogram kuiz akademik dia tok anugerah kelab2 UMT ms 2...so, kat situ la aku kenal abg anaz...ramah tol...aku ni pulak pemalu orgnya, ...masa first time jumpaa abg anaz kat kabin mpp, rajin tol beliau berborak gan aku...tapi dia la yg start borak gan aku...aku bila jumpa org yang rajin bercerita benda yang berfaedah, aku ni aktif cikit....hhehe..hilang sudah perasaan malu tadi...yang aku ingat dia ada 4 beradik n dia anak kedua....sama macam aku, 4 beradik n aku pon anak kedua...sebab tu aku mudah ingat...hehe..so, dari pogram 2 la aku kenal abg anaz...n dia budak sekolah agama...

ada satu masa tu, aku nak gi kelas kot ...aku xingat petang @ malam...masa tu aku sorang2..tibe2 ade satu kete lalu,..tup2 abg anaz upanya...aku juz angkat kepala tanda hormat...tibe2 abg anaz berhentikan kereta lepas da melepasi aku dan paggil nama aku...aku pon paling and pergi ke abg anaz...then, tibe2 abg anaz bukak bonet kete...tahu x ape yang berlaku,?? dia kata dia baru balik dari china, ole2 banyak da abis tapi tinggal satu...so, yang satu tu dia hadiahkan kat aku...wah terharu gila waktu tu....tibe2 je ada org bagi hadiah...mesti epy gila kan...abg anaz bagi aku chopstic, made in China...siap ada sarung lagi.....best betul sih, first time aku dapat hadiah dr luar negara...

disebabkan aku terlalu gembira, aku message abg agkat aku yang xberapa nak agkat...hehe..abg zahin...masa tu abg zahin timb.ydp mpp...masa tu aku jadi s/u zahin...mpp selepas abg anaznya mpp...abg anaz 2008, abg zahin 2009...tegok, kawan aku suma mpp2 belaka...hehe..aku msg zahin, aku cakap aku dapat hadiah dr abg anaz....haha...berlagak giler masa tu aku gan zahin...tup2, esoknya...abg zahin bagi aku lolipop...wahh...cepat betul hadiah kedua sampai...hehe..lolipop ni besar tau...first time aku makan lolipop besar mcm 2...pepon tanx abg anaz n abg zahin...korang memang best and hebat2 belaka...abg anaz and abg zahin sama2 famous plak 2 kat umt..

oke, berbalik kpd cite pagi tadi....aku terperanjat gile bila nama tokoh maulidur rasul diumumkan..wahhh, mantap2...chaiyok2...sekarang abg anaz nga dok sambug master...ok bang, moga berjaya yah!!

k, kepada u all suma...berhati2 di jalan raya...hehe..sekian der2 and chikaro2 semua...
salam maulidur rasul..

walla~


No comments: