Monday, May 16, 2011

"SANGGUL BERACUN"

Mengedik jap nak tulis entry…blog ni umpama bf saya…saya sangat sayangkannya!! Yuhuuuu…!!

Siang tadi saya melepakkan diri menyiapkan akaun syarikat…hoho.syarikat ?? mcm besau je kan bunyi nya ?? hehe..xpe, hidup ni kena byk berangan..baru la le capai apa ang kita angankan..tapi kena berusaha keras..^^

Oke, sebelum tu saya menjeguk mak di dapur..tetibe, she said..

“ngah, masak ngah…”
“mak suruh lee..”
“???....apa tu..”
“mak suruh le…” sambil saya terseyum manja di celah pintu peti ais..
“ooo…aihh, macam mana nak keje ni..”
“hehe…”
“hanya keje sendiri je yang xperlu arahan..”
“betoi tue!!..angah lom dpt seru nak belajar masak..bukannya angah nak kawin esok mak..”
“ieee…**sambil geleng kepala…hehe..xpe, yang penting pandai wat keje..”

Hah, saya memang ada penyakit xsuka disuruh…lagi disuruh, lagi saya xbuat sebenarnya !! ahaks!!

Pas da settle wat kira2, saya tertidur di depan laptop…memandangkan saya keterlenaan sekejap, anwar amik alih jap tugas saya untuk membungkus apa2 yang patot…

“angah, adik nak og og la..tolog buat jap..”
“ye la tue..”
“betol…sakit perot..” sambil buat muka seposen depan jamban..

Memandangkan saya terasa rajin, saya pun menyambung kerja2 nya…tetibe saya pula yang sakit perut…ku tahan sehingga kerja2ku selesai..

Then, saya mengadap fb..hihi…untuk cuci mata jap…

Then saya ke dapur, menolong mak membuat lempeng untuk tender kantin budak asrama…best woo…mula2, sangat buruk rupa kuih tu saya tenyehkan atas kuali…tapi, mak saya x pernah marah walupon byk jugak la yang xberapa nak cantik…but, I try again…mula2 ingat Cuma nak tolong wat satu dua keping je…tapi bila tegok asyik wat tak jadi je, saya pun try banyak kali sampai saya puas hati…

“cantik !!” she said..

Mdengar sedikit pujian wat saya bersemangat tuk wat sampai habis…hehe..alhamdulillah, mak puas hati gan keje saya…

Sebelum tu..

“asal tebal2 ni…”
“lo mak, angah baru first time wat, mana de org belajar terus pandai…”
Mak saya terseyum mendengar kata2 saya..

5 minit kemudian,

“hah, bagus..cantik…macam ni la..”

Ari ni saya tolong my mom wat kuih lempeng..sebelum2 ni, saya tolong buat karipap, samosa n lagi satu, saya x ingat nama nya ape…yuhuu…

Sy suka wat karipap pusing !! mak saya kata, karipap saya lagi cantik daripadanya…hehe..suka nya…!!

Uittt!! Tetibe saya rasa macam banyak pulak saya cite pasal kuih…hehe..maaf yerk…tapi suka hati saya la kan..blog saya..

Malam masa untuk rehat !! dan saya menonton cite “sanggul beracun” lakonan erra fazira…sambil di temani 2 handphone yang bukan kepunyaan saya tapi di dalamnnya ada sim card saya..hihi..dan juga ditemani kucing, si zizag, tiger n miau…mak n anwar…

Cite pasal kucing, saya suka kucing !! tapi saya xla sampai peluk kucing kuat2 macam anwar peluk…anwar kalau peluk, aihh…memang sunguh2 dia peluk…!! Kdg2, di pial teliga kucing tu..sakit tau x?? !!

Kucing2 ni, kalau saya panggil, suma pandang…lagi2 bila gi dapur, memang mereka akan berlari2 macam kuda belang !! laju tau x?? !!

“chuit chuit chuit…ha, sape nak makan ?? sape nak makan ?? sape nak makan beratur, sape x makan xle tidur..makan tau…” ni la ayat yang selalu guna bila bagi kucing makan…tapi saya wat lagu ayat ni, saja nak bagi jiran dengar suara sy y merdu…ehekseheks!!

Anwar selalu kata : “eh ngah, macam la kucing tu paham…cakap ngan kucing macam cakap manusia…”

Ehh, bia r..yang penting kucing tu pandang aku bila ak panggil.. !!

Pastu, sekarang masa untuk tidur, sebelum tidur kena minum air suam spt biasa..n macam biasa, anwar akan cakap : ngah, tolong amik kan air…nak air…”

Tapi arini lain cikit dia punya ayat…

“ngah, amikkan air, pastu amikkan air kotak dalam peti ais..”

Sebaik saya buka peti ais, saya tak nampak pun air kotak tu…sebab saya xbukak api kot…tapi sy tnampak ada satu kotak santan..tetibe nak wat jahat malam2 buta…hehe..

Saya pun amik secawan air n kotak santan tu…bjalan kaki dari dapur ke pangkuan adik saya, saya berikan air tersebut kapadanya …belum sempat saya hulur, saya da terketawa kecil untuk menahan kelakaran y cuba saya cipta..** hehe..

Then , kantoi la kan..adik saya ckp “ehyy ngah, bukan y tula…adik nak air kotak, y bg santan ni kenapa…saja je kan..eleh, saja je kan…hehe..” sambil dia ketawa..

Bila dia da ketawa, saya lagi la ketawa !! nasib baik mak tak terjaga !!..

K, nyte !! da gantok !! sok nak amik banner !!

Tq 4 reading, sekian, wasalam..

2 comments:

Bunga said...

sama la ngn bunga..xsuka disuruh..hehehe..tapi lau xdisuruh xbuat..hkahakahka..

MiaDiera said...

berangan itu perlu hehehe