Friday, October 21, 2011

BUAT KITA SEMUA..

assalamualaikum..
hye ape khabar suma..lama kan xupdate..oke !!

sebenarnya, byk betoi perancangan y nak di buat..hari2 ak byk bpikir..LOL..naik perang rambut ak...tottt..pikir mcm mana nak cari duit..semuanya baik2 aja2 sih..

cuma aku nak kogsi satu statement ni..nice !! ak dapat dari fb Dr. Azizan..LOL...ak rasa ramai org penh kena fitnah..tmasokla ak..ak bukan nak ckp ak baik sangatttt..ohhh tidakkk...ak mmg byk kelemahan, tp tu bukan peghalang tok ak teros maju..hanya kita n Allah sahaja y tahu siapa diri kita sebenar..

Kita tidak keseorangan di dalam menangani fitnah dan kata-kata nista manusia. Kita ada Allah yang sentiasa menyayangi kita. Kita ada keluarga dan teman baik yang menyokong kita. Kita ada pasangan yang sanggup memberi bahunya untuk menangis. ~ Andainya kita dipihak yang suka memfitnah dan mengeji oranglain, ingatlah bahawa Allah tahu apa yang kita buat. Kalau kita tidak menerima balasanNya sekarang, mungkin anak-anak kita dan sudah tentulah bila mati nanti, kita tiada kesempatan untuk meminta maaf dari orang yang kita sakiti. Apa guna menyakiti hati oranglain hanya kerana semata-mata tidak berpuashati. Dosa dan rasa tidak puashati itu lebih ringan berbanding dosa mengeji yang kita buat. Jom kita muhasabah diri!


baca la statement ni..mudah2an kita dpt kebaikannya..k.tq !!

No comments: