Wednesday, February 23, 2011

BERKONGSI LMU n GOOD NYTE

Assalamualaikum...

ape khabar suma teman2....tanx viewing my blog!! kejap lagi nak masuk tidur...9.30pm da masuk tidur ??, awalnya kak....gantuk la kak...penat berkerja!! ceh, bila masa cheq berkerja yerk.....oke2, xkisah la keje ke tak, yang penting saya nak tidur....saya da tak suka tidur lewat!! dan saya tak suka bangun lewat!! kuang kuang ....poyo..

di sini, saya nak kongsi sikit tazkirah yang saya dengar dari surau tadi...bolekan saya share...oke, saya cuma nak share apa yang saya belajar tadi....

ustaz kata, dalam Islam kena berjihad...hah!! berjihad?? macam mana tu kak tima oiii...negara kita bukan negara bom bom bommm.....oke adik2 sekalian, jihad tu xbermaksud kepada perang sahaja oke!! ibadat juga jihad....bila jihad, kita kena bersungguh2...maksudnya di sini, bila kita beribadat, kita jugak kena bersungguh2...pastikan rukun solat kita sama dengan rukun solat Rasulullah s.a.w....macam mana nak bagi sama, hah, tu kita kena banyak belajar....belajar dari ustaz2 @ ustazah....

kemudian apa lagi yerk, saya lupa pulak.....maklumla xcatit....sebenarnya xtahu pulak ada tazkirah tadi...ingatkan pas solat magrib, nak dok berangan ke...tibe2 ada tazkirah....so, saya layan jekla dengan mata kunyu plus stim....wakaka..

hah, xlupa juga....berbuat baik kepada kawan2 juga ibadat....

k, tu je yang saya ingat dan saya xdapat berfikir lagi....kerana terlalu gantok!! good nyte!!


p/s : harap kawan2 saya bagon awal esok tok wat slide presentation...
sekian, alhamdulillah...walla~

2 comments:

bunga said...

berjihad ada dua kecil n besar..besar berjihad melawan hawa nafsu..

yang kecik selain tu..

bunga ada tag contest kat awk ni:

http://salsalbilah.blogspot.com/2011/02/contest-jikalau-aku-doremon.html

sitinurfatimah said...

tnx sharing ur knowledge...apprecite it..
tanx 4 tag my dear..