Tuesday, February 8, 2011

KAEDAH MOKHDAR YG TERBAIK!!

hah...assalmualaikum kawan2....lama sudah aku xupdate blog nie..rindu ada, marah pown ade...ceh!! ape hal pulak nak mara ni ek..lek lu...

oke, ari ni aku nak start dengan cite2 ape yg aku lakukan pada hari2 minggu y lalu..first of all, alhamdulillah...ak n keluarga sihat...n alhamdulillah juga sbb ak berkesempatan mengenali org2 y hebat...hebat?? sape 2 yg hebat..tett..hihi..minggu lalu, aku menemankan adik bongsu ku ke kem mokhdar d rawang,...atas rasa syg y menebal terhadap adik bongsuku, ak merelakan diri tuk menemaninya...sbb adik ku ini manja orgnya..takot dia xle surive kat hostel sorang2..n aku juga melaburkan sedikit wang simpanan tok pendaftaran kem 2..bagiku wang bole dicari, yang penting adik aku dpt y terbaik, lagi2 dia akan menduduki upsr tahun ni...moga anwar dapat 5A..amin..





demi adik ku ini juga, ak rela untuk tidak hadir ke kuliah selama dua hari..n alhamdulillah clas xbanyak, kalo x.,menagis xberlagu aku bila byk ponteng clas...aku dah berubah....dah xmau ponteng2 clas lg mcm dulu....penat mcm mana sekalipown, ak akan kuatkan semangat tok selesaikan keje2 ak..tadi subuh, alhamdulillah aku dapat solat berjemaah gan nanda lagi..pas kami selesai beribadah, aku teros kemas bilik n nanda pula menyiapkan keje2 membuat surat..selepas kemas bilik n mengasingkan pakaian kotor, aku teros mengadap laptop menyiapkan asigment forensik...lusa kena anta, n alhamdulillah, dgn izin Allah, aku dpt siapkan....hehe..sbb 2 sekarang aku berani nak update blog...selagi xciap, aku xnak wat keje lain...>> try to be workholic bfore married...hihi..

oke, berbalik kpd kem mokhdar tadi...ape yerk y best?? y best nya bila dpt jumpa kawan2 baru...memandangkan kebanyakan mereka bukan seusia ku, so aku kurang bersama mereka...al maklumla, semasa usia remaja..kita byk bergosip tentang cinta n sebagainya...suma 2 aku da penah alami...n sekarang, aku da dewasa, so pemikiran ku lebih ke arah mencari duit and perancangan masa hadapan...so, tok meghilangkan rasa bosan dan sebagainya, aku bermain dengan kanak2 di dorm aku...memandagkan aku ketua dorm di situ, so suka ati aku la nak buat ape kan...haha....kdg2 aku soh diaorg menyanyi...caranya adalah dgn mengikut aku menyanyi...jahat x....hihi...kadang2 aku menyakat diorag...hah, paling aku suka bila time tok masuk kelas,...dlm jam 7.55am, pasti suaraku da terjerit2 soh diaorg berciap tok sarapan n teros ke kelas...sama la jugak kalo waktu nak solat berjemaah magrib n kejutkan subuh...tapi kalo kejut subuh 2, kena g kat setiap katil n guna suara y lembut supaya mereka xterperanjat...tapi xkurang juga ada yg susah nak bangun...last2, aku kejotkan bila aku da ciap berpakaian ke kelas, sbg bukti yg suma org da pakai baju tok g clas..so, nak xnak diaorag tetap akan bagun....kuit2..

oke, aku harap...kem ni adalah hadiah yg terbaik yang penah aku beri kepada anwar...

sbb aku enjoy sepanjang berada di sana...harap anwar juga enjoy..enjoy n best...!!!

best2 @ x sumanya bergantung pada diri sendiri..kalo kita seronok, kita tetap akan rasa seronok walopun makanan xsedap ke, makanan xcukup ke, fasi xbest ke, ape ke...sekurang2nya, ia mengajar kita untuk bersyukur...tapi bagi aku, aku enjoy di sana...so, kesempatan ni, aku nak ucapkan tanx kpd en.mokhtar selaku owner 508 resources..n juga semua fasi2 yg telibat...u all the best!! cikgu solihin, cikgu afiq, cikgu salman, cikgu kamal, cikgu ali, cikgu amar, cikgu zahir, cikgu dasuki, cikgu tira, ckigu mukhlis, cikgu mira n cikgu che-cone...mereka ini fasi2 yg ceria n meghiburkan..mereka ini la y aku kata hebat!!! =)

kepada en.mokhtar, akan saya gunakan ilmu ini dalam kehidupan saya..malah akan sy ajar anak2 sy bila sy berkawin kelak...cehwah, haha...bila nak kawin, itu kita xtahu...sbb calon pown xde..hehe....so, sementara xkawin lg, sy akan ajar mereka2 yg bersama sya...keluarga n rakan2...tanx a lot...

p/s : tuntutla ilmu....ilmu allah itu byk....byk aku belajar di sana...untuk dunia n akhirat...harap dapat jumpa u all lagi...tanx a lot..

3 comments:

Bunga said...

yup..betul 2..sokong..

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

yup!!!! hidup mokhdar!! hehe

Anonymous said...

Salam..wah adik sya pun UPSR taon nie.moga adik kita cemerlang sama2.amin^^